سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی

89/2/24
3:5 ع

معرفی سایتهای تخصصی دفاع مقدس

دفاع  مقدس

اگر چه بهره مندی از رسانه اینترنت هنوز آنطور که باید و شاید در میان مردم فراگیر نشده است، اما خیلی از سازمانها، ارگانها، شرکتها و حتی افراد حقیقی به افتتاح و راه اندازی وب سایت رو آورده اند و حضور خود را در این عرصه روز به روز تقویت می کنند. در این میان دفاع مقدس و مباحث مربوط به آن از جایگاه قابل قبولی برخوردار نیستند، چه اینکه تعداد قابل توجهی از اندک سایتهای مرتبط با دفاع مقدس با مشکل مدیریت و به روز رسانی روبرو هستند و تعدادی از آنها نیز ظاهر گرافیکی مناسبی ندارند.

سایت ساجد

WWW.SAJED.IR

هشت سال دفاع مقدس برگ زرینی از صفحات تاریخ معاصرکشورمان است. بی‌شک آیندگان نیز در سال‌های آتی افتخار خواهندکرد که زمانی در گذشته تاریخ این مرز و بوم کسانی بودند که با کمترین امکانات در مقابل متجاوزانی ایستادند که در صدد بودند جدا از تصرف خاک کشورشان، هویت اسلامی آن‌ها را نیز لگدمال کنند. اما مقاومت و ایثارگری‌های ملت بزرگ ایران نه تنها دشمنان را در رسیدن به رؤیاهای پوشالی‌شان ناکام گذاشت، بلکه درسی به آن‌ها داد که تا قرن‌های متمادی به فکر تجاوز به چنین کشوری نباشند. یکی از عوامل مؤثر در انتقال سینه به سینه فرهنگ دفاع مقدس و فداکاری رزمندگان اسلام، بیان تاریخ و واقعیات جنگ به زبان و ابزار روز است. تا زمانی که به ابزار روز مجهز نباشیم ‌نخواهیم توانست در نیل به اهداف خود در عرصه فرهنگ دفاع مقدس موفق باشیم.

در همین راستا در هفته دفاع مقدس سال 84 بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اقدام به راه‌اندازی سایت جامع دفاع مقدس (ساجد) نمود.

این سایت از بدو تأسیس تا ماه‌های اخیر نتوانست فعالیت خاصی در عرصه اطلاع‌رسانی دفاع مقدس انجام دهد. لیکن طی ماه‌های اخیر با تغییرات صورت گرفته در طراحی، مدیریت و محتوای آن بازدیدکنندگان از این سایت به طرز معناداری افزایش پیدا کرده است.

سایت ساجد که در آستانه هفته دفاع مقدس و بیست و هفتمین سالگرد دفاع مقدس با تغییرات جدید خود، از بخش‌ها و لینک‌های گوناگون تشکیل شده است.

از جمله لینک‌های تشکیل دهنده این سایت می‌توان به مواردی چون: اخبار، مقالات، کتابخانه، آلبوم تصویر، کارت‌پستال الکترونیک، دفتر یادبود و... اشاره کرد.

امکان نظرسنجی، عضویت در خبرنامه ساجد، عضویت درسایت، از جمله امکانات جانبی ارائه شده در سایت جامع دفاع مقدس (ساجد) می‌باشد.

گفتنی است بایگانی تصاویر این سایت تشکیل شده و از حجم وسیعی از عکس‌های دوران دفاع مقدس مربوط به عکاسان مختلف می‌باشد که قابلیت ارسال به صورت پست الکترونیکی برای سایرین را نیز دارا می‌باشد.

علاقمندان جهت بازدید از سایت و استفاده از امکانات آن می‌توانند به آدرس: WWW.SAJED.IR مراجعه نمایند.

سایت شهدا

www.shohada.org

پایگاه اطلاع رسانی کنگره بزرگداشت سرداران و 23هزار شهید استان خراسان

زان پس که توان و عوامل داخلی و خارجی استکبار در همه عرصه‌ها بر ضد این انقلاب به کار رفت. اهمیت و نقش دو عامل ولایت و شهادت در تضمین صیانت و دوام انقلاب بیش از پیش نمایان شد وگوشه هایی از صحنه عاشورا را در زمینه دفاع مقدس باز تابید. هزاران گوهر گران درخشید و دهه شصت اوج زیبایی، حماسه و افتخار تاریخ ایران گردید.

در سال های میانی دهه هفتاد بیم آن می رفت گران ترین گوهرهای تاریخ را غبار غفلت فرو گیرد و شفاف ترین آینه های تاریخ را زنگار فراموشی فراگیرد. که بار دیگر چونان همیشه اشارتی شد و ضمانتی گردید.

ولایت فقیه این هدیه الهی اشارت فرمود تا غبار و زنگار از گوهر و آینه بردار بیم و ارزش و تابش آنها را ضمانت نماییم. کنگره سرداران شهید و شهدای استان‌ها چون نسیمی روح پرور بر بوستان و میهن اسلامی و زید و بسان چشمه ای زلال بر عطش جان جامعه جاری شد.

فروغ جانبخش مضجع ثامن الائمه علیه السلام سزای خراسان را از این فیض قدسی مضاعف نمود تا وارثان شهیدان این دیار را از میراث شهیدان حاصلی فزون‌تر و افتخاری بیشتر فراهم گردد.

دبیرخانه مرکزی کنگره بزرگداشت سرداران شهید و بیست و سه هزار شهید استان خراسان که از نخستین روزهای سال1377 بنیان گرفت، با حرکتی تدریجی اما تکاملی و پویا به دستاوردی عظیم و گرانمایه از حاصل جست و جو در آثار عرصه‌ی جهاد و شهادت نائل شد که در برخی موارد نظیری برای آن نمی‌توان یافت.

پایگاه اطلاع رسانی فرهنگی شاهد www.navideshahed.com

در این سایت، آیکون های متفاوت و متنوعی همچون انتشارات، آثار هنری آثارصوتی - تصویری،دفتر خاطرات، کتابشناسی ایثار و شهادت، مکانهای مرتبط، مراکز و یا سایتهای مرتبط، مراکز فعال در زمینه فرهنگ ایثار و شهادت، اسناد شهدا و ایثارگران، حدیث آزادگان، کنگره ها و همایشها، ایثارگران موفق، خادمان عرصه ا?ثار و شهادت، خدمات فرهنگی به ایثارگران، خدمات و فراخوان ها دیده می شود.در بخشی از معرفی سایت به قلم دست اندر کاران آن می خوانیم...

ما می‌خواهیم:

oفرهنگ ایثارگری را همچنان به یاد شما بیاوریم

oمجاهدتهای ایثارگران را قدر بشناسیم

oو قدردان تلاش های امروزشان در عرصه های مختلف سازندگی کشور باشیم

اداره کل هنری نمایشی:

ما می‌خواهیم از رسانه‌های دیداری و نمایشی برای تبیین مفاهیم ایثار و ایثارگری بهترین بهره را ببریم.

مجموعه تلوزیونی گل پامچال را به یاد دارید؟ سیمرغ، طوفان شن یا بچه‌های بهشت را چطور؟

اگر طرحی دارید که می‌تواند به ما کمک کند، ما از آن استقبال می‌کنیم. اگر نه باز هم جای نگرانی نیست. می‌توانید به عنوان یک منتقد نظرتان را درباره این فعالیتها با ما در میان بگذارید.

پس بیکار ننشینید. پشت خط شماره 8305765 منتظر تماس شما هستیم.

اداره کل انتشارات و اطلاع‌رسانی:

ما مجله منتشر می‌کنیم: شاهد، شاهدنوجوان و به زودی شاهدکودکان.

ما کتاب منتشر می‌کنیم: داستان، خاطره، سند، زندگینامه داستان و پژوهش.

باز هم می‌خواهیم بدانی که چه می‌کنیم؟

برگزاری جلسات نقد کتاب‌های مرتبط با موضوع و مفهوم ایثار و ایثارگری، تولید آثار چند رسانه‌ای‌(CD)، مسابقه داستان‌نویسی و ...

اگر دوست داشتی به ما سر بزنی فروشگاه‌های نشرشاهد در تهران و شهرستان‌ها نزدیک‌ترین محلی است که می‌توانیم همدیگر را ملاقات کنیم. اگر چه تلفن 8842247 هم آماده است تا شما پیشنهادی درباره تولید آثار جدید را اعلام کنید.

آدرس معاونت پژوهش و ارتباطات فرهنگی:

تهران ـ خیابان طالقانی ـ خ ملک‌الشعرای بهار ـ پلاک 3

اداره کل مطالعات و تحقیقات:

ما می‌خواهیم درباره ایثار و ایثارگری با پژوهشگران مراوده داشته باشیم. می‌خواهیم با مراکز علمی و پژوهشی به تبادل اطلاعات بپردازیم.

ما می‌خواهیم از یک سو با مراکز تصمیم‌گیری در ارتباط باشیم و نیازهای آنان را در حوزه پژوهش‌های بنیادین، کاربردی و راهبردی پاسخ بگوییم و از سوی دیگر توجه آنان را به حمایت از تصمیم‌سازان جلب کنیم.

اگر تصمیم‌گیر یا تصمیم‌ساز هستید، ما را امین خودتان بدانید و شماره تلفن 8309873 و نشانی تهران ـ خیابان طالقانی ـ خ ملک‌الشعرای بهار ـ پلاک 3 ـ ساختمان معاونت پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران را از یاد نبرید.

اداره کل تبلیغات و مراسم:

با همکاری خانواده‌های شهدا تاکنون هزار حسینیه شهید در منازل آنها ساخته‌ایم. یکصد و شصت مرکز فرهنگی، بیست و سه موزه و برگزاری سالانه بیش از سه هزار برنامه تکریم ایثار و ایثارگری از دیگر فعالیتهای عمده ما است.

ما می‌خواهیم در برگزاری کنگره‌ها، یادواره‌های علمی و پژوهشی، برپایی نمایشگاه‌ها، اجرای مسابقات فرهنگی، ساخت تندیس و یادمان با مناسبت‌های مذهبی و ملی یار و در کنار شما باشیم.

اگر لازم است کار دیگری هم در این زمینه انجام دهیم یا در جای دیگری هم این فعالیت‌ها را ادامه دهیم، شما هم مددکار ما باشید.

تلفن 7 ـ 8309876 در نشانی تهران ـ خیابان طالقانی ـ خ ملک‌الشعرای بهار ـ پلاک 3 ـ ساختمان معاونت پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران پاسخگوی شما در این زمینه خواهد بود.

اداره کل جمع‌آوری، نگهداری و تنظیم آثار شهدا و ایثارگران:

ما می‌خواهیم اسناد را جمع‌آوری کنیم. اسنادی که خالقان آن شهدا و ایثارگران هستند وا مروز در دست ما امانتی است، اسنادی که به جنگ و انقلاب مربوط هستند.

نامه‌ها، دست‌نوشته‌ها و اشیاء خاص شهدا و ایثارگران برای ما سند محسوب می‌شوند. تا به حال هشتصد هزار اثر از حدود بیست و دو هزار شهید را گردآوری و مستندسازی کرده است.

در این مرکز اسناد پس از جمع‌آوری، در صورت نیاز مرمت و بازیابی می‌شوند، تا آن که پس از مستندسازی و طبقه‌بندی در بانک اطلاعات ذخیره شده و در اختیار پژوهشگران قرار بگیرند.

شما هم برای انجام پژوهش‌های کوچک یا بزرگ می‌توانید به بانک اطلاعات مراجعه کنید.

انقلاب و دفاع مقدس برای ما بیش از دویست هزار شهید و البته تعداد بیشتری ایثارگر، رزمنده، آزاده و جانباز برای ما به یادگار گذاشته است. جمع‌آوری اسناد همه شهدا و ایثارگران همت همگانی را می‌طلبد. برای یاری کردن ما با شماره 8308347 تماس بگیرید و یا به نشانی تهران ـ خیابان طالقانی ـ خ ملک‌الشعرای بهار ـ پلاک 3 ـ ساختمان معاونت پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران مراجعه نمایید.

سایت کانون فرهنگی رهپویان وصال

www.rahpouyan.com

این سایت درمعرفی خود و در لینک «درباره ما » آورده است: فرهنگ در لغت، به معنی مجموعه علوم و معارف و هنرهای یک قوم آمده است. فرهنگ اسلامی حاکی از همین امور، در چارچوب احکام اسلام می‌باشد. فعالیت فرهنگی شامل مجموعه کارهایی است، که در راستای ارتقاء کمی و کیفی علوم، معارف و هنرهای یک ملت صورت می‌گیرد. در عمل، فرهنگ یکی از مهمترین ارکان هرجامعه و فعالیت‌های فرهنگی از جمله حیاتی‌ترین امور مورد نیاز هر ملت است.

با توجه به گستردگی بستره فرهنگ، همکاری و مشارکت بخش‌های دولتی و مردمی، برای تقویت بنیه‌های فرهنگی ضروری است. به همین دلیل هر روز شاهد رویش مجموعه‌های جدید برای فعالیت در این عرصة مهم می‌باشیم. کانون فرهنگی رهپویان وصال نیز از جمله این تشکل‌ها بوده، که به همت جمعی از علاقمندان به فرهنگ اسلامی و قرآنی و دوستداران اهل بیت ( علیهم السلام ) و ولایت فقیه و دلسوز نظام مقدس جمهوری اسلامی و مشتاق به ارتقای سطح فرهنگی جوانان و بازماندگان و حاملان خاطرات سالهای دفاع مقدس، در پهن دشت فرهنگ ایران اسلامی روییده است.

جدائی کامل بین خواهران و برادران در تمام برنامه‌ها، وجود تعداد کثیر افراد تحصیل کرده و دانشگاهی، اتکا کامل به اعضاء در طراحی و اجرای تمام برنامه ها (بعد از حق تعالی) و توجه خاص به همرزمان شهداء در دوران دفاع مقدس، از جمله ویژگیهای منحصر به فرد کانون میباشد. همچنین توسل به حضرت ثامن الائمه علیه السلام، به عنوان امام معصوم در دسترس ایرانیان و بهره‌مندی از وجود پر خیر و برکت این امام از جمله ویژگی‌های دیگر کانون است.

آنچه در صفحات آتی آمده، گزارشی کوتاه از عملکرد این مجموعه فرهنگی از بدو تأسیس تاکنون می‌باشد، که به جهت آشنایی مختصر شما تهیه شده است.

تاریخچه :

بذری که سالها در دلِ سوختگان فرهنگ ناب اسلامی جای گرفته بود، در سال 1376 با عنوان کانون فرهنگی رهپویان وصال سر از زمین بر آورد. کانون در مدت حدود شش سال تلاش، از مکانهای مختلف به عنوان مرکز فعالیت‌های خود بهره گرفت. مدت یک سال در مسجد بیمارستان نمازی شیراز به انجام وظیفه پرداخت. با افزایش چشمگیر حضور جوانان در برنامه‌ها، کانون با کمبود فضا روبرو گردید، لذا مرکز فعالیت‌ها از بیمارستان مذکور به مسجد خیرات انتقال یافت. کانون در مدت حضور دو ساله خود در این مسجد، همواره از الطاف امام جماعت، هیأت امناء و سایر خادمین این بیت الله بهره‌مند گردید و انفاس الهی این مردان خدا سبب دلگرمی و دعای خیرشان، عامل ارتقای کمی و کیفی فعالیت‌های کانون بوده است.

حضور بیش از حد مشتاقان فرهنگ اهل بیت علیهم السلام در فعالیت‌های کانون سبب گردید، علاوه بر شبستان و حیاط مسجد ، خیابان‌ها و کوچه‌های اطراف نیز در جلسات هفتگی و مناسبت ها مورد استفاده قرار گیرد، تا جایی که بیم ایجاد مزاحمت برای همسایگان می‌رفت، ولی به دلیل عدم وجود مکان بزرگتر، یک سال دیگر نیز علی رغم مشکلات فراوان با کثرت جمعیت و قلّت فضا در مسجد خیرات سپری شد. تا اینکه یکی از بانیان خیر با اهداء زمینی به مساحت 3000 متر مربع در خیابان شهید آقایی به منظور ساخت حسینیه‌ای مزین به نام مبارک سیدالشهدا علیه السلام به صورت وقف، گام مهمی در جهت حل مشکل مکان برداشت. ( خداوند رحمان ایشان و سایر بانیان خیر را مورد رحمت خاصه خود قرار دهد ).

در حال حاضر فعالیتهای کانون در سالنی به متراژ 3000 متر مربع در زمینی که در جنب زمینه حسینیه بصورت موقت احداث شده، انجام می گردد. هزینه ایجاد سالن مذکورد 400/000/000ریال بوده که توسط بانی خیر زمین، پرداخت گردیده است. حضور دوساله کانون علی رغم دوری از مرکز شهر، در این مکان جدید به رونق کمی فعالیت ها کمک شایان نموده است.

تاکنون 27 هزار نفر جوان عزیز با تکمیل فرمهای عضویت رسما به جمع کانون پیوسته اند، این رقم بصورت ماهیانه در حال تزاید است. گردش مالی کانون قریب به نهصد میلیون تومان بوده است که حدود ده میلیون تومان آن از طریق کمکهای دولتی تامین شده است.

شکل فعالیت‌ها :

از آنجا که مخاطبین اصلی کانون قشر جوان بوده و سایر اقشار مخاطبین فرعی کانون می‌باشند، لازم بود که فعالیت‌های فرهنگی کانون برای دست یابی به اهداف، در شکل و فرم‌های مختلف و متنوعی طراحی و اجرا گردد تا تمام جوانان را پوشش دهد. به همین منظور فعالیت‌های کانون در قالب‌های زیر در حال انجام است:

نماز جماعت: هر ظهر و شب بویژه در روزهای اجرای برنامه های گروهی و با حضور نمازگزاران ارجمند برپا می گردد. در برخی فرصتهایی نماز قضا نیز به جماعت برپا می گردد.

جلسات هفتگی: که هر هفته، شنبه شب ها بعد از نماز مغرب و عشاء تشکیل می گردد، این جلسات شامل حداقل 45 دقیقه سخنرانی حجت الاسلام سید محمد انجوی نژاد و حداقل 45 دقیقه مراسم عزاداری برای سیدالشهداء علیه السلام و یا به تناسب زمان، مولودخوانی در جشن ها و اعیاد می باشد. این جلسات حدود ده تا پانزده هزار نفر شرکت کننده ثابت دارد.

مناسبت ها : که علاوه بر جلسات هفتگی در طول سال به مناسبت‌های مختلف برگزار می‌گردد، از جمله ایام شهادت حضرت امام حسین علیه السلام، رحلت حضرت رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم)، شهادت سایر ائمه اطهار علیهم السلام، ایام فاطمیه، لیالی احیاء ماه مبارک رمضان، اعیاد اسلامی، میلاد معصومین علیهم السلام، بزرگداشت شهداء دفاع مقدس و… در این جلسات بطور متوسط 35000 نفر شرکت می‌کنند. در برخی ایام مانند شبهای احیاء و شبهای تاسوعا و عاشورا حاضرین در برنامه به بیش از این رقم (حدود 50/000 نفر) هم رسیده است، بطوری که علاوه بر فضای فعلی حسینیه، محوطه‌های اطراف حسینیه، زمین و سوله مجاور حسینیه،‌ سیل جمعیت خیابانهای اطراف را نیز اشغال می‌کنند و هیچ مکانی برای کسانی که بعد از شروع مراسم می‌‌آیند باقی نمی‌ماند. لازم به ذکر است که کانون، فعالترین واحد مذهبی استان فارس در امر دعوت از مداحان (اهل بیت علیهم‌السلام) کشوری برای جلسات است، و سالیانه نزدیک به 20 برنامه را با حضور مداحان برجسته کشور برگزار می‌نماید. لازم به ذکر است خلاصه سخنرانی های ایراد شده توسط حجت الاسلام انجوی نژاد در هر جلسه با کمترین تاخیر در وبلاگ ویژه مناسبت های کانون قرار داده می شود.

جلسات احیاء: این جلسات با هدف احیاء فرهنگ تهجد و شب‌زنده‌داری و راز و نیاز با معبود در دل شب و به دور از هر گونه تزویر و ریا، شبهای جمعه هر هفته در مسجد جامع شهداء تشکیل می گردد. ( قبلا در مجتمع امام‌خامنه‌ای برگزار می گردید )

اردوها: که بصورت اردوهای یک روزه و چند روزه داخل استان و اردوهای یک هفته‌ای به مقصد کوی معشوق در خاک خراسان برگزار می‌گردد. در نوروز سال 82 اردوی زیارتی مشهد مقدس ، با ظرفیت 54 دستگاه اتوبوس بزرگترین اردوی مردمی کشور شناخته شد. ضمنا حدود 20دستگاه نیز از طریق دیگر شعبه های کانون (شهرستانها) به کاروان ملحق شدند. اردوهای تفریحی، فرهنگی، زیارتی و آموزشی مانند : اردوهای مناطق جنگی، زنگی آباد کرمان و شهید آباد نیز اجرا گردیده است.

همچنین اردوی زیارتی مشهد مقدس در نوروز و شهریور 83 با استعداد 50 دستگاه اتوبوس برگزار گردید که گزارش لحظه به لحظه این اردوها در آدرس های زیر موجود می باشد.

برنامه‌های ادواری: به صورت چرخشی در شهرهای مختلف تشکیل می گردد، به همت حجت الاسلام انجوی نژاد، فقط در سال 81 در 200شهر کشور برنامه های سخنرانی و سینه زنی تشکیل شده است.

جلسات پرسش و پاسخ: در تابستانها هفته ای یک جلسه در سالن اقبال لاهوری برگزار می گردد.

نشانی و تلفن دفاتر کانون :

1- دفتر مرکزی کانون، نوارخانه و پایگاه مقاومت :

بلوار پاسداران، خیابان شهید آقایی، حسینه سید الشهداء (ع) . تلفن 8239910

2- دفتر خواهران :

بلوار امیر کبیر، کوچه امیر کبیر 27- تلفن : 8211627

3- صندوق قرض الحسنه و صوت الحسین ( علیه السلام ) :

خیابان خیام ، کوچه جنب مسجد خیرات - تلفن 2330969

5- نوارخانه شماره 2:

بلوار مدرس، ابتدای خیابان فضیلت ، مسجد رسول اعظم صلی الله علیه و آله و سلم

6- صندوق پستی : شیراز ص پ 154-71645

7- سایت اینترنت

www.rahpouyan.com

سایت امتداد

www.emtedad . ir

معرفی مرکز مطالعات و ارتباطات شهید دکتر چمران

آنچه در هشت سال دفاع مقدس به وقوع پیوست، تبلور ارزشهایی بود که انقلاب اسلامی منادی آن بود.

قطعنامه 598گرچه پایان فصلی زرین از تاریخ ایران اسلامی بود، اما بر خلاف دیگر جنگهایی که در روزگاران مختلف به وقوع می پیوندند و پس از چندی به فراموشی سپرده می شوند، تاثیراتی را بر جای گذاشت که حقیقت آن را آیندگان خواهند یافت. چرا که آنچه در لوح محفوظ از اخلاص رزمندگان اسلام ثبت شده در تقدیر آینده این کره خاکی بی اثر نخواهد بود و اگر راستش را بخواهی آنان طلایه داران تحول عظیم بشر در عصر معاصر بودند.

همایش عظیم فرهنگی راهیان نور یکی از نمودهای برجسته از تاثیرات این واقعه است. این برنامه با نظر به شرکت حجم وسیعی از مخاطبین در آن، یکی از تاثیرگذارترین برنامه های فرهنگی کشور است. اما مهمتر از ارتباط گیری با مخاطبین این سفر معنوی تداوم ارتباط و استمرار برنامه های فرهنگی برای این نسل جوان و برگزیده کشور است.

در این راستا، ستاد طلایه داران نور با همکاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در سال 1383 با تشکیل " مرکز مطالعات و ارتباطات شهید دکتر چمران "، رسالت خود را نشر ارزشهای دفاع مقدس در قالبهای متنوع قرار داد و زائران راهیان نور را با توچه به گستردگی و علاقمندی این قشر به موضوع دفاع مقدس، به عنوان اولین و برگزیده ترین مخاطبین خود انتخاب کرد.

این مرکز با توکل بر لطف بیکران الهی و استعانت از حضرت ولی عصر(عج) و با امید به توجهات شهیدان قصد کرده است تا گامی کوچک در این مسیر سبز بردارد و جلوه هایی از زیباترین وقایع این عصر را به نمایش بگذارد.

امید که پرده ای از آن رازی که شهیدان شهود کردند بالا رود و نظر دوست در گفتار و کردار جلوه گری کند.

سایت سبکبالان

www.sabokbalan.com

پایگاه اطلاع رسانی تخصصی دفاع مقدس

در این پایگاه محور سخن از انشعابات نورى است که به مبدأ بى نهایت خود متصل شده اند،

قطرات زلال و روانى که به واسطه پیوستن به اقیانوس بى کران کمال، بى کرانه شده اند،

سخن از یک پرواز است، پرواز ذره اى ناچیز که سبکبال ورها در آسمانى مملو از تقدیس وتحمید به بى نهایتى ازلى و ابدى مبدل شده،

ما روایت گر جنگیم.

جنگ نه! دفاع....دفاعی مقدس.

دفاع در مقابل هواها و هوسها از فطرتی خدا جو و خدا خواه.

و شهید فاتح مطلق این میدان است.

هم او که به بلندای قله های کمال لایق همچون ابدیت همیشه در اهتزاز ایستاده و با صدایی رسا و بلند فریادگر همیشه لحظه های آنان است که:

شهید یعنی گلوگاه صفات جمال و جلال.

یعنی غلبه عقل حقیقت طلب بر هویت حیوانی در انحطاط.

یعنی گذشتن از نقصانها و بدست آوردن کاملها.

یعنی درمان کردن همه ی آرزوهای کوچک و بزرگ بواسطه ی ترک همه ی آرزوها.

یعنی شکوفا کردن گوهر نهان انسانیت.

همان گوهری که من و تو ندانسته درگذر عمر در جستجویش خویش را م?فرسائیم.

و شهید شاهدی صادق است که ما به بی راهه میرویم.

واما تو!؟

که قدم در این فضا نهاده ای و با فشار یک کلید بابی از حقیقت مجسم را در پیش روی خود گشوده ای.

آیا میدانی شهید کیست؟

میدانی لحظات آخرین خود را در کجای این زمین پر زحمت بوده؟

میدانی مشهدش کجاست؟

میدانی در دقایق آخرین عبور از همه تعلقها در صحیفه به یادگار مانده اش چه ثبت کرده؟

میدانی کلام ماندگارش چیست؟

میدانی برگهای پرپر شده شقایقهای ساعات و دقائق عمرش در خود چه به یادگار دارند؟

و یا هرگز تصویر او را دیده ای؟

تصویر او را نه! تصویر عشق. تابلوی تمام نمای محبت.

محبتی در نهایت اخلاص و معرفت.

محبتی سرشار از طراوت و تازگی.

محبتی به زیبایی یک پرده از جمال یار.

محبتی به شیرینی یک جرعه از وصال.

پس!با ما همراه شو و لحظاتی چند با نگاهی دیگربه این تصاویر و جملات خود را بجو! و اندکی در نگاههای پر معنا و زلال آنها و لبخندهای سرشار از حقایقشان با خود باش و ...

سایت صبح

www.sobh.org

گروه فرهنگی هاتف از سال 1378 و به منظور حفظ و انتشار فرهنگ ایثار و شهادت از طریق معرفی شهدای اسلام، از صدر اسلام تا کنون شروع به فعالیت نموده است.در این راستا بستر اینترنت بعنوان قالب مناسب انتخاب گردید و سایت صبح با آدرس www.sobh.org پایگاه انتشار تلاش فوق گردید. در این راستا سایت های مستقل ذیل نیز به همان اهداف فوق ولیکن بصورتی اختصاصی تر عهده دار رسالت انتقال جلوه های ایثار و شهادت به نسل جدید گردیده اند.

http://www.m-motahari.com

http://www.avini.com

http://www.navabsafavi.com

http://www.vaares.com

سایت طوبا گرافیک

www.tubagraphics.com

در معرفی این سایت که در زمینه تصاویر گرافیکی دفاع مقدس نیز فعالیت می کند، آمده است:

گروه گرافیک طوبى یکى از گروه‏هاى فعال در بخش نرم‏افزار مرکز تحقیقات کامپیوترى علوم اسلامى مى‏باشد که همگام با دیگر گروه‏ها مسئولیت تولید صفحات گرافیکى براى بکارگیرى در نرم‏افزارهاى علوم اسلامى را به عهده دارد. از آنجایى که مقدارى از فعالیت مرکز تحقیقات معطوف به ایجاد پایگاه‏ها در اینترنت مى‏باشد گرافیک طوبى در جهت طراحى و پیاده‏سازى گرافیکى صفحات" Web"نیز فعالیت چشمگیرى را دارا مى‏باشد در کنار تمامى این فعالیتهاى پر حجم و سنگین از اوایل سال 1378 این گروه اقدام به تهیه تصاویر هنرى متناسب با مناسبتهاى اسلامى نمود. ازدیاد این تصاویر افراد گروه را به فکر ارایه آنها به صورت تقویم تاریخ در اینترنت انداخت که نتیجه این فکر در قالب پایگاه گرافیک طوبى عرضه گردید است بدیهى است که در ابتداى راه هستیم و پیشنهادات و انتقادات شما مى‏تواند در جهت ارتقاى هر چه بیشتر این پایگاه مفید باشد.

سایت مرکز رسیدگی به مصدومین شیمیایی

http://www.isaarcwv.ir/aboutus.htm

در این سایت، لینکهایی چون پرسش و پاسخ، خاطرات، آلبوم عکس، آیین نامه، آموزشی، پزشکی، تسهیلات و ارتباط با ما کنجانده شده است.

سایت انجمن دفاع از قربانیان سلاحهای شیمیایی

www.scwvs.org

مختصری در مورد انجمن و فعالیت های آن:

SCWVS یک سازمان غیر دولتی (NGO) می باشد که در وزارت کشور براساس قانون ثبت انجمنهای غیر دولتی به ثبت رسیده و عمده ترین اهداف این انجمن فراهم آوردن حمایتهای پزشکی ، اجتماعی، حقوقی و فرهنگی برای دهها هزار نفر از جانبازان شیمیایی (شامل هزاران نفر مصدوم غیرنظامی) است که از اثرات سلاحهای شیمیایی در طول 8سال جنگ عراق - ایران در رنج می باشند. همچنین تلاش در جهت بالا بردن کیفیت زندگی و سلامت قربانیان سلاحهای شیمیائی و افراد خانواده آنها از جمله اهداف تأسیس این انجمن میباشد.

سایت مرکز اطلاع رسانی موسسه فرهنگی هنری شهید آوینی

www.aviny.com

سایت هابیلیان

www.habilian.com

این سایت، مطالبی را پیرامون شهدایی که توسط منافقین ترور شده و به شهادت رسیده اند در خود جای داده است.

سایت چهار دیپلمات

www.4diplomats.ir

تیرماه 1385 همزمان با بیست و چهارمین سالگرد اسارت چهار دیپلمات ایرانی "سید محسن موسوی" ، "کاظم اخوان" ، "تقی رستگار مقدم" و "احمد متوسلیان" به منظور هر چه بهتر شناساندن چهار عزیز مظلوم که 14 تیرماه سال 1361 در پست بازرسی "برباره" در شمال بیروت لبنان به اسارت مزدوران رژیم صهیونیستی- فالانژها درآمدند، از سوی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس؛ "دبیرخانه دائمی یاد بی نشان ها" راه اندازی شد.

روز 17 مرداد 1385 مصادف با میلاد مسعود حضرت علی(ع) و همزمان با سالروز شهادت "محمود صارمی" و روز خبرنگار؛ سایت اینترنتی "چهار دیپلمات" جهت ارائه آخرین اخبار و گزارش ها و همچنین در دسترس قرار دادن آثار و متون موجود درباره چهار دیپلمات، در شبکه ارتباطات جهانی قرار گرفت.

این دبیرخانه آماده پذیرش هر گونه همکاری در زمینه های خبری، هنری و... در زمینه های فوق می باشد.

سایت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها (لینک شاهدان دانشگاه)

www.nahad.net/shahedan

سایت آوینی (سایت جهانی سید شهیدان اهل قلم، سید مرتضی آوینی)

http://www.avini.com

سایت ذره بین (بهترین مرجع آشنایی با منافقین )

http://www.zarrebin.com/aboutus.asp

میهن ما از حدود نیم قرن پیش ( یا به عبارت بهتر پس از انقلاب مشروطیت ) نشیب و فرازهای فراوانی را پشت سر نهاده است سرعت تغییر تحولات سیاسی جامعه چنان چشمگیر بوده که در برخی مواقع امکان ارزیابی و تحلیل شرایط در بطن جریانات مقدور نبوده و جهت درک بهتر آنها نیاز به زمان بیشتری احساس شده است . پیروزی انقلاب در سال 57 واتفاقات پس از ان بویژه سالهای اول پس از پیروزی یکی از نمونه های عینی مطلب ذکر شده می باشد حامعه ما در آنان ایام دچار چنان تغییرات سریع و شگرفی شد که سرعت ان با هیچ مقطع دیگر قابل مقایسه نمی باشد گروهها سیاسی نیز به مثابه تابعی از شرایط سیاسی جامعه دستخوش این تغییر و تحولات شدند و برخی از مواضع وعملکردها در مسیر این جرکت شتابان بعضاٌ از نطر دور مانده ویا به اندازه کافی مورد بررسی قرار نگرفته یا به بوته فراموشی سپرده شدند.

یکی از گروههای مطرح آن ایام سازمان مجاهدین خلق ایران بود که با تکیه بر سوابق مبارزاتی قبل از انقلاب خود وارد عرصه سیاسی جامعه شده و مسیری را طی نمود که بنظر می رسد بازخوانی مجدد آنها در شرایط فعلی ( هر چند که ممکن است دیر هنگام باشد ) می تواند به رشد واعتلای فرهنگ سیاسی جامعه مان کمک نماید ذره بین نامی است که ما برای این سابت در نطر گرفته ایم چرا که سعی خواهیم کرد با دقت نظر درمواضع و عمکرد سازمان مجاهدین خلق آنها را بررسی نماییم و در این راه سعی خواهیم کرد که به اصول ذیل وفادار بمانیم :

1- هر چند که برای برخی از سوابق سازمان مجاهدین نظیر سوابق بنیانگذاران آن ارزش و احترام قائل هستیم لیکن تلاش می کنیم تا در این راه مسیر عدالت را رعایت کرده از هر گونه پیشداوری و یا جانبداری متعصبانه خودداری نماییم .

2- در قسمتی که تحت عنوان تاریخچه سازمان مجاهدین خلق ایران طراحی شده تلاش شده تا از نشریات ، اطلاعیه ها ویا سایر مواردی که توسط خود سازمان اعلام شده استفاده نمائیم ومواضع سازمان را از زبان خودشان مطرح نمائیم .

3- از آنجا که هدفی جز شفاف سازی و روشنگری ندارم از کلیه پیشنهادات و انتقادات خوانندگان عزیز با روئی گشاده استقبال نموده و امید داریم که در این سایت با نقادی و بحث علمی ، موضوعات مطرح شده را باز نموده واز نظریات مختلف در این خصوص بهره مند شویم .

4- پذیرای هرگونه عکس ، مطلب ، فیلم ، مقاله ، نوار و ... هستیم و از مطالب ارسالی شما در قسمت با شما استفاده خواهیم کرد .

سایت کانون فرهنگی شهید سلطانی

http://www.shahidsoltani.com/home.htm


  

پیام رسان

+ --- سبحانک یا لا اله الا انت الغوث الغوث خلصنا من النار یا رب --- امشب رحمت دوست جاریت اگر دلتان لرزید بغضتان ترکید کسی اینجا محتاج دعاست اگر یادتان بود باران گرفت دعایی به حال من بیابان کنید ... التماس دعا

+ دوستان سلام کسی میتونه این کس رو از یه آدرس دیگه برام آپلود کنه وی پی ان من با سرور سایت پرشین گیگ مشکل داره



+ آقا کمیل تولدت مبارک

+ نامه های رزمندگان سلام دوستان با مطلبی با عنوان نامه های رزمندگان به روزم. خوشحال میشوم به ما سر بزنید

مشخصات مدیر وبلاگ
 
لاله های ملکوت[175]
 

دعا کنید که خداوند شهادت را نصیبمان گرداند .


لوگوی وبلاگ
 

عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر مایه
بایگانی
 
لینک‌های روزانه
 
صفحه‌های دیگر
دسته بندی موضوعی
 
صفحات اختصاصی
 
لوگوی دوستان
 
دوستان
 
عاشق آسمونی انتظار انتظار مذهبی فرهنگی سیاسی عاطفی اکبریان آخرالزمان و منتظران ظهور سروهای سرافراز بندیر بلوچستان مُهر بر لب زده یگان ساده دل تنها ****شهرستان بجنورد**** شلمچه .: شهر عشق :. کربلای جبهه ها یادش بخیر پیامنمای جامع فقط عشقو لانه ها وارید شوند آدمک ها عشق مدیر پارسی بلاگ ختم قرآن ، ختم صلوات --- توشه آخرت به نام وجود باوجودی که وجودبی وجودم زوجود با وجودش شده موجود محمد قدرتی MOHAMMAD GHODRATI مردود هرچه می خواهد دل تنگت بگو:مشاوره ،مقاله ،دانلود آهنگ و عکس. صاعقه چشم انتظار قافله شهدا بر و بچه های ارزشی آرامش جاویدان در پرتو آموزه های اسلام از یک انسان پیامبر اعضم سرزمین مادری نوجوونی از خودتون _..-- وب نامه --.._ امید کشکول خون های پاک شعله مقدس انقلاب را پیوسته بر افروخته تر خواهد کرد. شمیم انتظار نافذ یارب کی آن صبا بوزد کز نسیم او گردد شمامه کرمش کار ساز من صمیمانه ها شهید سید محمد شریفی یامهدی ادرکنی هزار و یک نکته توهمات قرن 21 اموزش . ترفند . مقاله . نرم افزار تو میتونی !! دانلود سرگرمی عکس کلیپ آهنگ خلوت تنهایی انا مجنون الحسین علیه السلام بهشت در انتظار ماست خاطرات جبهه عروج شهدا پروانه های عاشق گلزار شهدا کلبه احزان تفحص شهدا حاج حمید یسوی ظهور ستاد بازسازی عتبات عالیات نوید شاهد کتاب جنگ قافله بچه های قلم سبکبالان شهید آوینی فرهنگ ایثار شورای هماهنگی و نظارت بر فرهنگ ایثار و شهادت بنیاد شهید و امور ایثارگران هیئت محبان اهل بیت سایت محرم ختم صلوات ... به نیت سلامتی و تعجیل در ظهور امام مهدی عج الله دانلود نرم افزار مزار شهدا بوی پیراهن یوسف تنها من و دادا علی یاد یاران انتخاب * امام مبین * صالحین پایگاه شهید حمداله شاه بختی حوزه مقاومت بسیج 621 میثم تمار حوزه 622 حضرت زینب

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ